Motorem inovací v umělecké tvorbě Filipa Hodase jsou šikovné nástroje akcelerované pomocí NVIDIA GeForce RTX

8. 1. 2024 – 13:53 | Komerční sdělení | Inzerce

Motorem inovací v umělecké tvorbě Filipa Hodase jsou šikovné nástroje akcelerované pomocí NVIDIA GeForce RTX
zdroj: Foto: Nvidia

Filip Hodas, známý také jako Hoodass, je významný český digitální umělec, 3D grafik a ilustrátor. Jeho umělecký styl se vyznačuje surrealismem a odkazy na současné kulturní ikony, což vyvrcholilo v jeho nejpopulárnější sérii Pop Culture Dystopia, která v roce 2018 prorazila a byla virální.

Hodas je známý svou vysokou mírou detailu a schopností realisticky vyobrazit fikční a reálné prvky. Jeho úspěch je podpořen i tím, že patří mezi dvacet nejsledovanějších Čechů na Instagramu s více než 624 tisíci sledujícími.

Hodasova kariéra začala v roce 2015 právě na Instagramu, kde si během dvou let vybudoval značnou popularitu díky svému projektu Daily Renders, ve kterém vytvořil přes 400 ilustrací. Tato práce mu otevřela dveře ke komerčním zakázkám, díky čemuž spolupracoval s velkými značkami jako Adidas, Samsung, Adobe, Coca-Cola, Apple a dalšími. Jeho umělecké série, jako Pop Culture Dystopia, Cartoon Fossils a Plastic Pollution, jsou známé pro svůj jedinečný pohled na ikonické kulturní postavy a témata, což z něj dělá významnou postavu v oblasti digitálního umění.

Software poháněný NVIDIA RTX

Pojďte společně s námi nahlédnout za oponu Filipovy tvorby, která se do značné míry opírá o grafické karty a nástroje společnosti NVIDIA, s podporou technologie RTX.

Jedním z Filipových oblíbených nástrojů je OctaneRenderer. Ten je prvním a nejrychlejším nezkresleným, spektrálně správným vykreslovacím enginem pro GPU na světě. Je kompatibilní s více než dvaceti 3D aplikacemi, včetně oblíbených aplikací, jako jsou 3ds Max, Maya, Blender a Cinema 4D, využívá průlomové optimalizace strojového učení, podporu geometrie mimo jádro a hardwarovou akceleraci RTX raytracing GPU. Tato kombinace přináší obrovský nárůst rychlosti zpracování grafů scén, které se škálují až 100krát rychleji, zejména při integraci s NVIDIA RTX, která poskytuje až 5krát rychlejší vykreslování na raytracingových GPU, a ještě vyšší efektivitu v komplexních scénách.

OctaneRenderer nechybí ani moduly Vectron a Spectron, které umožňují nekonečné procedurálně generované scény, respektive volumetrické světelné efekty bez zatížení paměti GPU VRAM.

A co na OctaneRenderer Filip? „Skvělý render, jež umí velice rychle produkovat realistické výsledky a s RTX umí extrémně rychle renderovat i velké exteriérové scény s desítkami tisíc instancí za pomoci Octane Scatter.“

NvidiaStudio01 zdroj: Foto: Nvidia

U renderů existují také alternativy, jako například D5 Render, který běží na GPU a je založený na technologiích NVIDIA RTX a Unreal Engine. Integrace technologie DLSS 3.5 společnosti NVIDIA do softwaru D5 Render, který slouží k vytváření 3D grafiky v reálném čase, představuje významný pokrok v možnostech vykreslování, z něhož těží zejména ti, kdo používají grafické procesory NVIDIA GeForce RTX.

Tato integrace, zahrnující funkce DLSS Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction, zvyšuje výkon softwaru pro ray tracing a zvyšuje snímkovou frekvenci v reálném čase na viewportu, čímž usnadňuje plynulejší a efektivnější modelování a vykreslování rozsáhlých scén. Kombinace těchto funkcí, které mají obzvlášť velký dopad na složité scény, může vést k 2,5násobnému zvýšení snímkové frekvence viewportu, což výrazně zlepšuje rozlišení a vizuální kvalitu. Toto vylepšení, které přijal i Autodesk VRED, podtrhuje závazek společnosti NVIDIA rozvíjet nástroje pro digitální tvorbu pomocí vysoce kvalitních renderovacích technologií.

Další Filipovým nástrojem je Adobe Substance Painter. Ten využívá vykreslování NVIDIA Iray včetně textur/podstaty a exportu bitmapových textur pro vykreslování v libovolném Iray kompatibilním s MDL. Akcelerace RTX světla a ambient occlusion baking optimalizuje aktiva během několika sekund.

Filip si Adobe Substance Painter nemůže vynachválit: „Texturovací nástroj, jež zvládá produkovat velice detailní textury s ohromnou kontrolou a funkcemi. S velkou VRAM a svižnou kartou lze pracovat s hromadou 4K UDIM tiles bez zbytečného čekání s i hromadou procedurálních efektů, jež se přepočítávají prakticky v realtime.“

A nakonec nesmí chybět Houdini - vykreslovací jednotka Karma XPU s akcelerací RTX umožňuje rychlé vykreslování složitých 3D modelů a simulací. „Naprosto nenahraditelný nástroj,“ pochvaluje si Houdini Filip a dodává: „Osobně používám dost na simulace, které dnes lze často hnát přes GPU a je tam citelný nárůst v rychlosti často i oproti nejvýkonnějším CPU na trhu.“

NvidiaStudio zdroj: Foto: Nvidia

V počítači tepe srdce NVIDIA GeForce RTX

Při výběru hardwaru má pak Filip jasno: „Jelikož dělám poměrně detailní scény a renderuji přes GPUs, tak potřebuji co nejvíce VRAM, aby se tam vše vešlo. To samé platí pro GPU simulace. Octane Render běží a má nejlepší podporu na NVIDIA kartách, takže to je jasná volba—momentálně mám 2x GeForce RTX 4090 v hlavním stroji a 4x NVIDIA TITAN Xp v sekundární workstation. RAMky se snažím dát vždy co nejvíc, abych nemusel řešit problémy při CPU simulacích a když musím pracovat s detailními modely. A také aby to pár let vydrželo bez neustálých upgradů. Aktuálně mám 256 GB a nemůžu si ten upgrade z 64 GB vynachválit.“

Na procesoru pak podle Filipa v jeho konkrétním případě zase až tolik nezáleží, byť ani tam to nesmí člověk podcenit: „Co se týče CPU, tak myslím, že to pro čistě GPU rendering není až tak důležité mít nabitý procesor s hromadou jader (a často to za ten velký price premium nestojí), spíš méně s lepší single core performance, ale jelikož jsem začal dělat i nějaké větší simulace, kde to dělá obří rozdíly, tak mám momentálně 32 jader a je to super.“

Sama společnost NVIDIA na méně náročné projekty doporučuje alespoň GeForce RTX 4060, případně NVIDIA RTX A3000. Pokud se budeme bavit o náročnějších projektech, pak je vhodné mít alespoň GeForce RTX 4080 s 16 GB VRAM či vyšší modely.

Kompletní přehled podporovaných aplikací a to i s doporučenými grafickými kartami podle rozsahu projektu najdete na této stránce.

Efektivní workflow díky NVIDIA Studio

Platforma NVIDIA Studio, která slouží nadšencům, ambiciózním umělcům i profesionálům v odvětví, urychlí tvůj kreativní proces. Hlavním cílem NVIDIA Studio je zefektivnit pracovní workflow všem kreativcům, jak ostatně dokládají výhody níže.

Naše špičkové grafické karty RTX a výjimečná technologie jejich ovladačů vylepší kreativní aplikace pomocí inspirující úrovně výkonu a možností. NVIDIA Studio zefektivní tvoji práci a nápady tak, že budeš moci realizovat své nejambicióznější projekty. Navíc, nemusíte sedět u velkého desktopu, tento výkon je k dispozici i na noteboocích s RTX.

Za každou grafickou kartou NVIDIA a za každým tvůrcem stojí ovladače NVIDIA Studio. Týmy testerů a techniků spolu s vývojáři kreativních aplikací neustále optimalizují fungování hardwaru NVIDIA s tvými oblíbenými kreativními aplikacemi – vylepšují funkce, omezují opakování a zrychlují pracovní postupy. Ovladače Studio procházejí rozsáhlým testováním a přináší výkon a spolehlivost, které potřebuješ při tvorbě rychlostí své představivosti.

NVIDIA Studio si pochvaluje i Filip, pro kterého je nejdůležitější stabilita ovladačů a podpora mnoha 3D softwarů, které pro svoji práci používá denně. A právě s tím si NVIDIA Studio poradí levou zadní.

Filip také zdůrazňuje, že nové technologie NVIDIA mu s úsporou času, plynulostí práce a obecným workflow pomohly poměrně zásadně: „S 3D jsem začal experimentovat už na základce někdy v roce 2006 a tehdy to bylo skutečně hodně o trpělivosti a ta learning curve byla ohromně příkrá, když člověk na jeden náhled čekal na průměrném domácím stroji klidně i desítky minut. Obzvlášť s mým pokus-omyl přístupem a malou technickou znalostí render enginů. Když jsem v roce 2015 pořídil dvě 980ti, tak mi to zcela změnilo workflow a otevřelo možnosti, které jsem předtím neměl. A dnes je to s GPU renderingem tak rychlé, že můžu experimentovat a zkoušet věci a iterovat doopravdy nevídanou rychlostí.“

Na Alza.cz si lze vybrat ze široké nabídky notebooků a pracovní stanic s označením NVIDIA Studio.

Zdroje:
komerční sdělení / PR, Nvidia

Nejnovější články